jan 4, 2016

WORKSHOP ‘ZO PROMOOT JE BIOLOGISCH’ OP DE BIO-BEURS


De aandacht voor biologisch groeit, zowel bij consumenten als bij producenten. Als biologisch producent wil je natuurlijk je (potentiële) klanten zo goed mogelijk bereiken. Hoe doe je dat nu het beste? In de workshop ‘Zo promoot je Biologisch’ vertellen drie experts hoe dat kan via media, via verpakkingen en via de retail, zowel in Nederland als in Groot-Brittannië. De workshop vindt plaats op woensdag 20 januari, van 15.30 tot en met 16.00 uur en is voor alle beursgangers gratis toegankelijk.

 

Lee Holtstock is marketing-manager bij de Soil Association, de zuster-organisatie van Bionext uit Groot-Brittannië. Hij vertelt over 'Organic September' en over de werkwijze van de Soil Association, waarbij ze alle biologische merken stimuleren om op vergelijkbare wijze biologisch te promoten. Eli Van Wijk is onderzoekster en zij deed onderzoek naar biologische verpakkingen door mensen boodschappen te laten doen in een virtuele supermarkt. Zij vertelt over de ideale manier voor het communiceren van biologisch op verpakkingen. En Marieke Develing, de marketingmanager van Bionext gaat in op de collectieve Nederlandse promotiecampagne Ontdek Bio.

 

Herkenbaarheid van het biologisch keurmerk
Biologische producten zijn te herkennen aan het Europees biologisch keurmerk. Dit keurmerk is sinds 2012 verplicht aanwezig op de verpakking. De bekendheid van het keurmerk is in de afgelopen jaren gegroeid van 10 naar 33 procent. Toch is de herkenning daarmee nog lager dan die van het Eko-keurmerk, dat door 55 procent van de mensen herkend wordt. Met de campagne ‘Ontdek bio’ werkt Bionext samen met de biologische sector aan meer bekendheid van het biologisch keurmerk.

 

Leg je eigen promotie-uiting of verpakking voor
Als je wilt kun je je eigen promotie-uitingen en verpakkingsuitingen laten toetsen door het panel. Neem daarvoor je uiting mee naar de workshop. Daarnaast zijn de experts van de campagne ‘Ontdek bio’ te vinden in stand D-186, waar u met alle vragen terecht kunt. In de stand is ook een checklist verkrijgbaar, met de belangrijkste tips voor de promotie van biologisch.

 

Meer informatie
Kijk voor meer informatie over de campagne op www.ontdekbio.nl. De workshop is onderdeel van Ontdekbio, een campagne van Bionext die gefinancierd wordt met steun van de Europese Unie.

 


Exposanten & bedrijven

Er zijn meer dan 350 bedrijven vertegenwoordigd op de Bio-beurs, waaronder flink wat nieuwe bedrijven.

Bekijk de exposanten


Foodinspiration

Bezoek het Foodplein waar culinaire experts een verrassend programma neerzetten met unieke masterclasses.

 

Bekijk het programma


Workshops & lezingen

75 workshops, verspreid over de 2 dagen, met speciale aandacht voor startende ondernemers en omschakelaars.


Bekijk het programma


Themapleinen

Laat je inspireren door de themapleinen. Hier vind je proeverijen, streekproducten, innovaties en nog veel meer!


Bekijk de themapleinen


Biostories

Lees de verhalen van onze biohelden en ontdek waarom zij uiteindelijk kozen voor biologisch ondernemen.


Bekijk de biostories


Bereikbaarheid

Praktische informatie over de locatie van de Bio-beurs en route naar de IJsselhallen in Zwolle met ov en auto.


Lees meer


Laat u inspireren!

Meer dan 60 workshops en culinaire demonstraties

Een initiatief van

In samenwerking met