jan 8, 2016

WORKSHOP ‘DE BOER OF TELER ALS VISITEKAARTJE VAN BIOLOGISCH’


De boer wordt door consumenten gezien als de meest betrouwbare bron van informatie als het over biologisch gaat. Maar hoe vertel je als boer het verhaal over ons eten? In deze workshops geven boeren en burgers een inkijkje in de mogelijkheden. Met voorbeelden over een open dag, inzetten van social media en interviews geven. De workshop vindt plaats op donderdag 21 januari, van 11.45 tot 12.45 uur, in de Meerhal, workshopruimte A en is gratis toegankelijk voor beursgangers.

 

Gerdien Kleijer begeleidt boeren in de Gelderse Vallei met het vertellen van hun verhaal. Hierbij komt naar voren dat consumenten vaak hele eenvoudige vragen hebben, zoals ‘Hoe lang blijft een biggetje bij het moedervarken?’ of ‘Wat eet een kip eigenlijk?’ Dat is ook de ervaring van Ester Broug, die als Boerenfluitjes vragen van consumenten stelt aan boeren en telers die actief zijn op social media. Door het geven van informatie ontstaat meer begrip over het werk van de boer. Paula Nijman van Bionext begeleidt boeren die meedoen met de biologische open dagen Lekker naar de Boer. Zij vertelt wat er allemaal bij komt kijken en wat het je brengt. Als laatste vertelt biologisch varkenshoudster Nieske Neimeijer over haar ervaringen als boerin in de media. Zij geeft regelmatig interviews, voor kleine en grote bladen. Wat doet dat met haar en met haar bedrijf?

 

Promotiecampagne Ontdek bio
Bionext is in juli 2015 gestart met de driejarige promotiecampagne ‘Ontdek bio’, gericht op de promotie van biologisch. De bekendheid van het Europees biologisch keurmerk is in de afgelopen jaren gegroeid van 10 naar 33 procent. Toch is de herkenning daarmee nog lager dan die van het Eko-keurmerk, dat door 55 procent van de mensen herkend wordt. Met de campagne ‘Ontdek bio’ werkt Bionext samen met de biologische sector aan meer bekendheid van het biologisch keurmerk.

De experts van de campagne ‘Ontdek bio’ zijn te vinden in stand D-186, waar u met alle vragen terecht kunt. In de stand is ook een checklist verkrijgbaar, met de belangrijkste tips voor de promotie van biologisch.


Meer informatie
Kijk voor meer informatie over de campagne op www.ontdekbio.nl. De workshop is onderdeel van Ontdekbio, een campagne van Bionext die gefinancierd wordt met steun van de Europese Unie.


Exposanten & bedrijven

Er zijn meer dan 350 bedrijven vertegenwoordigd op de Bio-beurs, waaronder flink wat nieuwe bedrijven.

Bekijk de exposanten


Foodinspiration

Bezoek het Foodplein waar culinaire experts een verrassend programma neerzetten met unieke masterclasses.

 

Bekijk het programma


Workshops & lezingen

75 workshops, verspreid over de 2 dagen, met speciale aandacht voor startende ondernemers en omschakelaars.


Bekijk het programma


Themapleinen

Laat je inspireren door de themapleinen. Hier vind je proeverijen, streekproducten, innovaties en nog veel meer!


Bekijk de themapleinen


Biostories

Lees de verhalen van onze biohelden en ontdek waarom zij uiteindelijk kozen voor biologisch ondernemen.


Bekijk de biostories


Bereikbaarheid

Praktische informatie over de locatie van de Bio-beurs en route naar de IJsselhallen in Zwolle met ov en auto.


Lees meer


Inspireren, delen en ontmoeten!

Meer dan 60 workshops en culinaire demonstraties

Een initiatief van

In samenwerking met